lauantai 19. toukokuuta 2012

Äitiysvaatteista

Tekee mieli vaahdota muutama sana äitiysvaatteista. Olen yrittänyt selvitä mahdollisimman vähillä hankinnoilla ja kai aika kohtuuden rajoissa olen pysynytkin. Onneksi ei tarvinnut hankkia esimerkiksi talvitakkia tai mitään muutakaan takkia, kun odotus osui tällaiselle ajankohdalle. Housuja on ollut vaikea löytää, mutta housuja on vaikea löytää omissa mitoissakin. Kaikenlaiset pillihousut (ja hameet sekä mekot) ovat täysin poissuljettu vaihtoehto AINA, ja mulle oli aikamoinen yllätys, että suurin osa äitiyshousuistakin tuntuu olevan jotain slim-mallia. Suoria, siistejä housuja oli todella vaikea löytää. Niiden kanssa meinasi tulla jopa paniikki, sillä olimme menossa tilaisuuteen, joka vaati vähän juhlavampaa pukeutumista ja kaikki yhtään juhlavammat asut olivat juuri lakanneet sopimasta päälle. Bebesiltä Helsingin Kampista sitten onnistuin löytämään tarpeeksi leveät äitiyshousut, jotka taisivat olla kaupan ainoat sen malliset - ja normihintaan tietysti. Noiden lisäksi olen löytänyt kahdet "ihan okei" -housut Espritin äitiysmallistosta, mutta nekin netistä, koska Espritin liikkeissä ei näytä äitiysvaatteita olevan.

Rintaliivejä olisi voinut ostella enemmänkin, mutta olen koittanut kitkutella parilla liiveillä. Kuppikoko on kuitenkin vähän mallista ja ympärysmitasta riippuen kasvanut nyt 2-4(!) kokoa (innolla siis odotan niitä maidonnousuhinkkejä [not]...). Ihan ei meinaa normikaupasta tällaista kokoa löytyä, mutta onneksi sain Stockan ja erään liiviliikkeen alesta kahdet liivit. Muuten olisi tuntunut aika hurjalta ostella 80 euron liivejä vain tätä aikaa varten. Nyt tilasin ensimmäiset (kaarituettomat) imetysliivit ja varmaan tilaan toiset samanlaiset. Pirusti näihin hinkkeihin silti uppoaa rahaa, vaikka jotkut liivit ovat alesta löytyneetkin!

Ja miksi muuten tuntuu, että kaikki odotusajan vaatteet vaativat 30 asteen pesun? Mistä huttumateriaalista nämä kuteet on valmistettu, jos ne eivät normaalia 40 asteen pesua kestä?

2 kommenttia:

  1. Suosittelen lämpimästi tätä nettikauppaa (http://www.nursingbra-shop.co.uk/)jos olet vielä imetysliivejä vailla. Mulla on kahdet bravadot ja yhdet roycet tuolta tilattuna ja olen ollut tosi tyytyväinen ja hinnat huomattavasti Suomen hintoja halvemmat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Mulla on varastossa ja osin jo käytössäkin Bravadot, menin tietysti Suomesta tilaamaan. Mutta erittäin todennäköisesti joudun hommaamaan liivejä vielä lisääkin, joten taidanpa todellakin hyödyntää tätä UK-putiikkia.

      Poista