torstai 6. joulukuuta 2012

Parempi mieli?

Eipä tullut paljon unta kuuppaan viime yönä, mutta poikanen sentään vaikutti heräävän hyvällä tuulella. Tänään kun päästään vielä pitkälle lenkille, niin jospa saatais tuon karjuvauvan tilalle taas se sama vanha hyväntuulinen ja leppoisa. Oma plääni on tänään myös mennä nukkumaan heti kun pikkutyyppikin, että jos vaikka sais ihmisten aikaan unta. Viime yönä kävin vielä kolmen jälkeen hakemassa yöpalaa, kun ei tullut uni silmään mitenkään päin.

Multa lähtee hiukset päästä. Olen koettanut muistaa taas ottaa mammavitamiinit, D:t ja muut, mutta tiedä sitten turvaudunko paniikissa jo kohta johonkin kamalan hintaiseen Prioriniin. Hiuksia on joka puolella, sängyssä, vaatteissa, sitä lähtee kampaan ja harjaan ja pestessä käsiin. Mulla on päässä kohta kaksi karvaa ristissä.

14 kommenttia:

  1. Ai, sääkin valvoit. Mä lähetin kuuden pintaan puolison ja vauvan alakertaan, että saisi itse edes 45 minuuttia päästellä unta yhteen putkeen.

    En malta odottaa, että vauvan saa kuistille nukkumaan. Pakkanen on vihdoin inhimillinen. Eilen olin tosin paska mutsi ja kärräsin lasta melko tehokkaasti topattuna pienen lenkin verran -15 asteessa. Taas lienee aiheutettu ties mitä kamalaa ressukalle.

    Oon muuten harkinnut josko ottaisi pienet eväät mukaan unille, kun kuitenkin on aamuyöstä karsee nälkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä oli vielä eilenkin -20. Jotkut mua jo somessa patistelivat tyrkkäämään vauvan pihalle vaunuissa, vaikka olis -25, mutta en uskaltanut.

      Eväissä vois olla ideaa...varsinkin jos ei oo illalla tankannut, niin jumankaude, että välillä kurnii aamuyöstä.

      Poista
  2. Mun hiusten tippuminen alkoi reilu kk sitten ja jos vedän hiukset pannalla taakse niin päälaki paistaa ja ohimot on korvien takana jossain. Raskaustukka oli ihanan muhkea, nyt tilalla on hiirenhäntä. Ei auta vitamiinit tai muut lisät. Mulla on ruvennut hiukset tippuun molempien raskauksien jälkeen heti ekojen menkkojen jälkeen. Varsin hurmaavaa. Nyt on jo parimillistä sänkeä siellä täällä, mutta lisää vain lähtee, kouratolkulla. Viimeksi meni sen 2v vuotta että sain tukan normimittaansa ja niin varmaan nytkin :D Välillä tekisi mieli peilin eessä huutaa kun miettii mihin se kaunis tukka meni ja miten tämän muka laittaisi; pipon alle toimii parhaiten :P

    Jospa saisit ensi yönä unta! Minä jätin äsken pojan hyvän yön jälkeen miehelle ja tein itelleni ison aamupalan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä kanssa pahoin pelkään, että aikansa tiputtaa karvoja eikä siihen mikään auta. Mulle yks kampaaja väitti, että hiustenlähtöä ehkäisevät shampootkin auttais, mutta enpä tiedä.

      Poista
  3. Heh, tukka-asioista sen verran, että hoksasin lettini olleen samalla nutturalla yhdeksän päivää. Yritän tässä sitä availla. On muuten jännää jääkö yhtään karvaa päähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi joi, mulla jo parin päivän kiinnipito yhdistettynä suihkuun vie melkosia tuppaita mennessään, harjaa ei uskalla edes käyttää :D

      Poista
    2. Joo, mun on kanssa aina pidettävä hiuksia kiinni, jos en jaksa/ehdi/pysty föönaamaan näitä suoriksi, joten taitaa tuo ponnarihommakin kuluttaa hiusta. Ja sit kun mä pyörittelen...mutta lähtee tätä hiusta siitä huolimatta selvästi enemmän kuin ennen, aiemmin ei harjatessakaan jäänyt montaa karvaa harjaan, nyt vaan lähtee ja lähtee.

      Poista
  4. Jeppis, tuttua tuokin! Mulla oli semmonen karvanlähtö pari kk synnytyksen jälkeen, että joka aamu heräsin melkein itkien, kun tyynylle jäi hyvän karvareuhkan verran hiusta! Se on kuulemma pahimmillaan suurimmalla osalla 4 kk synnytyksen jälkeen, tilanne paranee 6 kk kohdalla ja hiuksista voi pahimmillaan lähteä 70 % tuon parin kk aikana!!! Jumankekka, mulla ei oo sitä 70 % normaalihiusmäärästä alkujaankaan, kun tää tukka on onnettoman liuru jo normitilanteessa.

    Just ja just päästiin siihen normiin tässä parissa vuodessa (vieläkin on pidemmän hiuksen joukossa sitä uutta lyhyempää hiusta) ja kohta mää raukka synnytän taas! Argh! Mut toivo elää, sillä se tukka tuli jo kerran takas :)

    - Piia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 70 %?! Jessus! Mä niin tiedän, että mulle tulee jossain vaiheessa pakottava halu leikkauttaa taas nysätukka, kun ponnarikin kutistuu hiirenhännäksi. Tsemppiä, eiköhän ne karvat vielä tuu takas, vaikka kärsivällisyyttä taidetaan vaatia.

      Poista
  5. Niitä hiuksia on lapsen suussa, vaipassa, ruuissa - joka paikassa... ja mielenkiintoinen on tilanne myös nyt vuoden jälkeen, kun päässä on noin 3 sentin siilitukka, siis sen perustukan lisäksi. Ikään kuin kaksi huonoa kampausta lomittain. Jeah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ^ Nii, ja sit ku yrität saada päästä edes siedettävän näköisen ja vedät sen pidemmän tukan ponnarille, niin siilitukka aiheuttaa varsin mielenkiintoisen halo-ilmiön pään ympärille, törröttäessään täysin pystyssä, muiden hiuksien suuntaa vastaan :D

      - Piia

      Poista
    2. Ah, ihanaa, siilitukka ja pidempi! :D Mä oon kanssa löytänyt noita hiuksia vaipasta ja ties mistä, niitä vaan on kaikkialla.

      Poista
  6. Noniin, nyt aloin sitten kauhulla odottaa hiustenlähtöä :D Mulla on aina ollut kammottavan ohut ja paska letti, mutta nyt se on ollut ihastuttavan "paksu" ja "terve". En tiedä johtuiko takapakki kotivärjäyksestä vai pakkasten alkamisesta vai kulutinko jo kaiken hormonihöyryn mutta nyt on taas liru, hiustenlähtöä en ole vielä huomannut muuta kuin Junnun kiskoessa niitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on se imetys. Saatat siis ehkä säästyä! Loistohommahan tossa imetyksessä näyttää ainakin itsellä olevan, että saa syödä (lähes) mitä vaan eikä kiloja tule, mutta varjopuolena näyttääkin sitten olevan kaljuuntuminen...ja sekoaminen yöherätyksiin. :P

      Poista