lauantai 26. lokakuuta 2013

Uneton kaupungissa

Se ei nuku. Viime yönä valvoskeltiin muuten vaan, ilman raivoamisia tai suurempia itkuja. Lopulta lapsi simahti 1½ tunnin valvomisen jälkeen sohvalle mun jalkojen päälle, itsekin torkahdin. Puoliso heräsi ennen neljää töihin eikä varmaan edes tajunnut, että sekä minä että lapsi nukuttiin sohvalla.

En ole ollenkaan niin maailmanlopun fiiliksissä tai hermoheikko kuin ennen puolison vapaita, mutta pakko sanoa, että väsyttää. Varsinkin aamut on mulle vaikeita, mä meinaan kerta kaikkiaan nukahtaa istuvilleni. Toisinaan koko kroppaa särkee ja on kuvottava olo. No, ehkä tää tästä vielä jossain vaiheessa. Tajusin vaan, että pääsen seuraavan kerran nukkumaan yhtään pidempään tiistaina, joten muutama päivä pitäis vielä kestää tynkäunilla. Tekis niin terää nukkua edes pari tuntia yhtäjaksoisesti.

Jos muuten yhtään oma kitisevä, uhitteleva tai huonosti nukkuva lapsi meinaa ottaa ohimoon, niin kannattaa katsoa tämä dokkari. Itku on tullut, monta kertaa. Jos nyt aiemminkin on kauhistuttanut nuo julkkisten niin kovin muodikkaat "lastenostot", niin nyt pääsee valitettavasti kauhistumaan vähän lisää. Mikä meitä ihmisiä vaivaa?!

Mä olen menestyksekkäästi pysynyt poissa eräältä nettifoorumilta, kun kyllästyin ihmisten jatkuvaan tarpeeseen päteä toisten kustannuksella. Kuten sanottua, myös FB:stä poistuminen on ollut harkinnassa, mutta totesin sitten, että se on usein ainoa keino pitää yhteyttä ihmisiin. Tuntuu, että olen usein taistelemassa siellä varsinkin erään entisen duunikaverin kanssa. Duunikaveri on superfloodaaja, joka pitää lätkästä, kehonrakennuksesta, dokaamisesta, örinähevistä ja väkivaltaisista tietokonepeleistä. Nähtävissä on myös hienoista maahanmuuttokritiikkiä. Floodaajalla on kaksi pientä lasta ja mallilta näyttävä vaimo. Floodauksen perusteella jätkä ei pahemmin lastensa kanssa aikaa vietä ja valvoo kaikki yöt harrastustensa parissa eikä kuulemma tarvitse kuin pari tuntia unta yössä. Vast'ikään häneltä tuli taas julistus, kuinka kaikkien luusereiden tulisi lopettaa valitus ja kuinka ihmisillä ei ole todellisia ongelmia. Mm. kotiäitien ja työttömien tulisi myös lopettaa kitinä ja hankkiutua sen sijaan tuottaviksi yhteiskunnan jäseniksi eikä loisia kotona yhteiskunnan valtavilla tuilla, jotka hän maksaa tilipussistaan. Jätkä on usein kommentoinut myös mun päivityksiäni ja kertaalleen vuosia sitten jo piilotinkin häneltä omat päivitykset, kun otettiin oikein kunnolla yhteen. Hän on ollut myös usein mm. sitä mieltä, että kyllä ne lapset nukkuu, kun osaa vaan toimia oikein (ilmeisesti hänen vaimonsa on toiminut - en meinaan usko hetkeäkään, että siinä perheessä mies pahemmin osallistuu). Otettiin vähän matsia myös tässä ihan vast'ikään, kun huomautin, että muilla on varmaan ihan samanlainen oikeus valittaa omasta elämästään kuin hänellä joistain lätkämatsien tuloksista - että jotain rajaa nyt.

Osais vaan blokata tiettyjen ihmisten päivitykset tai poistaa listoilta kokonaan. Onneksi juuri nyt tuntuu, että pahin ärsyyntymishuippu on vaihteeksi ohi ja asioihin osaa suhtautua niiden vaatimalla keveydellä. Ei oikeesti pitäis aina vetää niin kauheita kierroksia kaikista urpoista.

Mennään huomenna vihdoin haikailemalleni brunssille. Ah. Kaupungin iloja!

6 kommenttia:

  1. Oikein hyvää brunssia :)! Minä olen karsinut netin käyttöä senkin vuoksi, ettei tarvitsisi lukea kaikenmaailman provoja. Jääpähän aikaa kirjoille, vaikka voi niillekin suuttua :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, provot ovat myös yksi syy, miksi mäkin olen karsinut. Nyt pitäis enää kehittää jotain tilalle, tuntuu, etten osaa tauon jälkeen enää oikein keskittyä kirjoihin. Mutta kyllä se taas siitä.

      Poista
  2. Hei, lopeta nyt ihmeessä sen tyypin feedin tilaus, niin ei tartte joka kerta ärsyyntyä siitä floodauksesta. Mä olen tehnyt näin ihan itsesuojelullisista syistä muutamien tyyppien kohdalla, kun jutut alkoi tympiä. Ja monia"kavereita" olen poistanutkin. Niin ja omien päivitysten näkyvyyttä rajoitan myös tosin nykyisin vähemmän kuin aiemmin, koska tulee päivitettyäkin vähemmän. Jaxuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää ottaa piilotus harkintaan. Oikeasti aika ihme väline tuo some, joskus tuntuu, että ihmisten kanssa tulisi huomattavasti paremmin toimeen ihan naamakkain.

      Poista
  3. Joo, mä kans oon poistanut yhden ärsyttävän tyypin mun uutisvirrasta. Joskus kun oikein kiinnostaa v*ttuuntua, niin käyn lukeen sen seinää, mut muuten ei tarvi ottaa kierroksia sen ah-niin-älykkäistä kommenteista... Ihme vatipäitä sitä tuntee itse kukin :D

    VastaaPoista