perjantai 5. heinäkuuta 2013

Aerobicbeiben armopalat

Tästä saa nyt ehkä sellaisen kuvan, että käyn kylillä jatkuvasti riekkumassa, mutta en mää kyllä käy. Käytiin nääs taannoin markkinatansseissa siskon kanssa, kelitkin suosi ja silleen. Piristi ja totesin, että ne on ne neljä seinää, jotka mua sekoiluttaa. Tansseihin kuitenkin ilmaantui mun vanha koulutoverini - sellainen, jonka näkeminen nostaa vanhat traumat jälleen pintaan.

Kouluaikana kuuluin takapulpeteissa hengaaviin friikkeihin/hylkiöihin (no onpa yllättävää!). Tai ei meistä kai hirveän moni mua lukuun ottamatta näyttänyt niin friikiltä, yksikin taisi punkvaiheidensa välissä naamioitua suht' tavalliseksi lukiotytöksi polkkatukkineen, neuleineen ja salkkuineen. Mutta selvästi hylkiöitä me oltiin, ei ollut tuntiaktiivisuutta eikä oltu mitään suosittuja tyyppejä. Vihattiin tietysti niitä etupulpetin aerobicbeibejä ja kaiken tietäviä aktiivisia ja ihania supertyttöjä, jotka kyllä osoittivat meille hylkiöille meidän paikan mm. liikuntatunneilla. Eipä tultu valituksi urheilujoukkueisiin ihan ekojen joukossa. Osaan vieläkin matkia niitä alentuvia "Hyvä!"-huutoja, joita supertytöt meille soivat, kun onnistuttiin joskus jossain. Olisin muuten onnistunut useamminkin, jos en olisi suurimman osan aikaa pistänyt hommaa ihan lekkeriksi ja löntystellyt matkalla kolmospesälle - kävi ilmi myöhemmin opiskeluaikana, että en olekaan ihan paska ihan kaikessa sporttaamisessa. (En kyllä silti aio hiihtää enää koskaan.)

No, tämä tansseihin ilmaantunut vanha lukiotoveri oli siis yksi näistä supertytöistä, ehkä se kaikkein superein. Mulla oli tästä aerobicbeibestä melkein jonkunlainen pakkomielle lukioaikana: mä en vaan tajunnut, miten joku pystyi olemaan niin täydellinen kaikessa. Täydellinen, vähän jopa epäsuomalainen ulkonäkö, tummat kiiltävät pitkät hiukset, Kylie Minoguen kroppa, lähes joka aineen arvosana 10. Aina lapa pystyssä tunneilla, aina ystävällinen (tosin "hieman" alentuvasti, totta kai). Voisin kuvitella, että aerobicbeibe on myöhemminkin onnistunut kertalaakista kaikessa mihin vaan ikinä onkin ryhtynyt.

Aerobicbeibe oli edelleen tismalleen saman näköinen kuin lukioaikoina. Aerobicbeibellä oli pieni muksu, joka oli tietysti täydellinen ja suloinen. Aerobicbeiben kroppa oli edelleen kuin Kyliellä, lisääntymisestä huolimatta. Ei rutun ruttua tai makkaran makkaraa vatsanahkaan kumartuessa. Aerobicbeiben elämä on taatusti täydellistä ja aina pelkkää auringonpaistetta eikä ikinä edes keskinkertaista. Voi tuska ja ahdistus. Pamahti mieleen oman elämän kaikki epäonnistumiset (onko mun elämässä ollut jotain onnistumisiakin?) ja mammamainen ulkomuoto.

Aerobicbeibe selvästi tunnisti mut ja pelkäsin jatkuvasti, että kohta se tulee sanomaan jotain ja sitten saan hävetä (itseäni). Ja kas, lopulta sitten beibe purjehtikin ihanasti meidän luo. Kysyi asunko paikkakunnalla ja onko mulla perhettä, mihin vastasin, että olen ihan just muuttamassa pois (mutta en päässyt täsmentämään, että en herranjesta ole jämähtänyt seudulle lukion jälkeen!) ja että perhettä on. Tämän jälkeen aerobicbeibe todennäköisesti katsoi, että hänen tiedonjanonsa on sammutettu ja armopalat päättyvät tähän, koska hän oli jo kääntymässä kannoillaan. Yritin vikistä vielä, että missäs beibe vaikuttaa, mutta sain vastaukseksi enää tokaisun paikkakunnasta, minkä jälkeen keskustelu päättyi kivan loppukesän toivotuksiin. Nyt on sitten jumalainen aerobicbeibe todennäköisesti siinä luulossa, että jäin aikoinaan lisääntymään pikkukaupunkiin - vaikka toisaalta mut saatetaan lukea ihmisten kastiin, kun olen kuitenkin onnistunut saamaan perheen enkä jäänytkään yksineläjäksi? Jotenkin kuitenkin tuli edelleen selväksi, että ei tässä ihan valtavaa arvostusta nautita.

Jonkun aikaa vitutti. Vitutti, että antaa aerobicbeibeille näinkin ison vallan ja vitutti, että aerobicbeibejä ylipäänsä on. Tunnistan muuten nykyäänkin joskus entiset aerobicbeibet. En osaa suhtautua, varsinkin jos tällainen aerobicbeibe yrittää olla mukava. Mitä se on vailla? Miksi se puhuu minulle, vaikka en ole lähelläkään sen tasoa? Vittuileeko se?




PSSSSST. Mistä saa hankittua vähän positiivisempaa ajattelutapaa? Olin muutaman päivän ihan maani myynyt ja ajoittain ajatukset olivat mustaakin mustempia (en edes viitsi kertoa kuinka mustia). Olin varma, etten saa työhaastattelukutsua. Kutsu tuli tänään ja olin siitä iloinen ehkä 10 minuuttia, minkä jälkeen aloin ajatella, että olen paskaakin paskempi vuosituhannen epäonnistuja, koska mua ei kelpuutettu töihin suorilla ja joudun vielä uusimaan työpaikan testitkin. Että joo, paska ennen ja paska nyt ja aina. Kaikessa.

8 kommenttia:

  1. Hyi, mä tiedän noi. Ajatuksenani oli "näyttää niille". No en ole näyttänyt, ne on kaikki jotain investointipankkiireja :/ Mut lohduttaudun sillä, että olen ihan varmasti harrastanut enemmän, parempaa ja jännittävämpää seksiä kuin ne ikinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään näyttänyt. Toisaalta mulla on välillä ollut elämässä ihan hauskaakin (vaikkei sitä näistä nykyisistä teksteistä ehkä uskoisikaan), ehkä jopa liiankin enkä tiedä onko supertyttöjen tavoitteena ikinä ollut varsinaisesti pitää hauskaa.

      Noi on kanssa kaikki jotain investointipankkiireja. Ainoa onnistuminen, jonka olen koskaan kokenut yhden supertytön kanssa oli luokkakokouksessa yli 10 vuotta sitten. Olin aika epäonnistunut, kun en ollut onnistunut pariutumaan, mutta kompensoin olemalla FILOSOFIAN MAISTERI. Noi tittelit on jostain syystä supertyttöjen mieleen. Naureskelin partaani, kun tytsy oli ihan tosissaan otettu tästä mun saavutuksesta. Samoin naureskelin partaani, kun samainen tytsy puhui pakkomielteenomaisesta laihdutuksestaan ja kärsi jonkun sortin pakkoliikkeistä. Ehkä se 24/7-pingottaminen ei olekaan niin hyvästä. Anteeks.

      Poista
  2. Rakennettiin miehen kans talo samaan kaupunkiin, jossa aikoinaan kohtasin omat aerobicbeibeni. Mutta aivan toisaalle ja nahdollisimman kauas. Ja kuinka kävi. Yks kaunis(?)päivä oven takana oli mies, jonka tunnistin yläasteen kusipääksi (koulukiusaajani), haki rakennuslupaan naapurinkuulemis allekirjoituksia. Allekirjoitin, ko pakko oli. Ja nyt, muutama vuosi tuon päivän jälkeen, naapirissa asuu mun vanha elämän pilaaja ja sen vaimo, entinen kaveri joka muuttui seiska luokan keväällä superiksi ja totesi etten ollut enää hänen seuransa arvoinen, ja heidän lapset. Arvaa vaan vituttaako... Mies jatkaa edelleen samalla (hyväksi toteamallaan?) vittuilulinjalla. Vaimo leikkii ettei ole koskaan tunnettukaan ja koittaa muiden naapurien näkösillä jutella. Niinku tutustella. Mie niin odotan että ne kyllästyis (toisiinsa) ja myis talonsa. Jos ei, niin vissiin se meän pitää lähteä. Eihän se nyt ole mistään kotosin, ettei omalla pihalla voi olla ilman, että tunnet halveksia katseita naapurin suunnalta. Sinä pääsit oman superis kans.bähällä. Mie joudun omaani kestämään kunnes joku luovuttaa ja myy talonsa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bähällä tai vähällä... Ssmsungin kosketusnäyttö on persiistä...

      Poista
    2. Jaiks, tuo on kieltämättä aika paha kuvio. Vois tietysti ajatella, että näin aikuisena pääsis tilanteen herraksi ja olis kuin ei mitään, mutta eipä se oo niin helppoa. Toivottavasti ei nyt teidän tarvitse ainakaan muuttaa!

      Mulla muuten myös aikoinaan paras kaveri päätti yhtäkkiä kesken lukion siirtyä supertyttöjen leiriin. Edellisenä päivänä se oli mun paras kaveri ja seuraavana se ei enää moikannut, ei jutellut, ei vastannut puhelimeen eikä mitään. Se vaan katkaisi välit tyystin ja iskeytyi ns. parempiin piireihin. Kätevää.

      Poista
  3. Tämä teksti oli aika iso ylläri! Mulla on ollut susta semmonen kuva, että sä oot aina ollut tosi cool ja luokan priimus ja loistava about kaikessa. Järkkyä, että sullakin on ollut omat aerobicbeibet :O

    Ei ne muuten oikeesti ole mitään superhyperihmisiä. Ne on vaan jo sillon pentuna kehitelleet niin komeat kulissit elämälleen, että loppuikä menee suorittaessa elämää, joka mätsäis niihin raameihin. Niillä on mies, joka on ehkä komea, mut työnarkomaani/juoppo/ilkeä ja lapset, jotka on somia, mut käytöshäiriöisiä, kun joutuvat elämään äidin mittapuiden mukaan ja hieno talo, josta on liikaa velkaa ja upea ura, joka ei tunnu yhtään omalta... Helpompi on olla tämmönen tavis, kun saa elää niinku tykkää :)

    (Aerobicbeibet tietysti näkee mun asenteen kateutena, mut pois se minusta. Öhm.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No huh! En oo todellakaan ollut mikään priimus. Olisin jollain perverssillä tavalla halunnut olla, mutta mä olen aivan liian laiska ollakseni mikään supersuorittaja. Tai siis muhun välillä iskee sellainen "nyt hanskaan tän homman" -pakkomielle, mutta hyvin valikoiduissa tilanteissa. En saa itseäni suorittamaan asioita, joista en pidä tai jotka on mulle aika yhdentekeviä. Olin siis koulussa kultaista keskitasoa, en huono mutta en mikään superhyväkään. Mun silmissä vaan keskitaso kääntyy monesti huonoksi (vaikka siis en jaksa pyristellä keskitasolta poiskaan, koska laiskuus).

      Eikä ne oo mitään superihmisiä. Ja ihan hirveestihän suurin osa niistä on tehnyt töitä, harva kai on mitenkään superlahjakas ihan tuosta noin vaan. Siinä missä itse ehkä käytin aikani tehokkaasti johonkin haaveiluun ja bändien fanittamiseen, niin ne on sivistäneet itseään...ja aerobicanneet. :p Ja varmaan se kulissien ylläpitö on joskus voinut olla vaikeaakin. Tai on edelleenkin.

      Poista
    2. Hei mä oon ollut aina kans samanlainen "laiskuuttani keskitasoa"! Sen verran fiksu, että olen iso kala, kunhan lammikko pysyy tarpeeks pienenä. Sit isossa maailmassa sitä huomaa kuitenkin olevansa ihan vaan sitä keskitasoa...

      Ja en mä sua supersuorittajana pitänytkään, vaan just niin fiksuna, ettei ees oo ollu tarvetta suorittaa, kun on vaan osannu ja tienny :) Hyvin syvästi viisaan kuvan olet itsestäsi osannut (selkeästi tahtomattasikin) blogissa antaa, joten josko ne työpaikkatyypit sais saman kuvan ihan ilman yritystäkin? Peukut sille!

      Poista